Als u een klant heeft die de factuur niet betaald, is dat al vervelend genoeg. Steeds meer ondernemers komen in de problemen, doordat facturen niet tijdig worden voldaan. Dat is lastig, want wat kunt u nu op zo’n moment het beste doen?
Het belangrijkste is dat u het er niet bij laat hangen, want hoe langer dit traject duurt, des te moeilijker het wordt om de betaling te ontvangen. Schakel direct hulp in of ga aan de slag en schrijf een sommatiebrief.
In deze brief biedt u de debiteur een laatste kans op binnen een acceptabele termijn de betaling te voldoen. Verstuur dit schrijven zowel per mail als per aangetekende post, zodat u zeker weet dat het bericht in goede orde wordt ontvangen.
Mocht de factuur niet betaald worden, dan kunt u de betaling doorzetten naar het incassotraject. U maakt dan naast de hoofdsom ook aanspraak op wettelijke rente, buitengerechtelijke incassokosten en proceskosten. Is hierna de factuur niet betaald, dan is de gang naar de rechter de enige optie.
Om uw zaak goed te kunnen beoordelen vragen wij u om de stukken toe te sturen, zodat wij u een passend voorstel kunnen doen. Wij kijken naar uw zaak en geven u een prijsopgaaf, zodat u nooit voor onverwachte kosten voor een specialist komt te staan.
Breng ons op de hoogte via Meld kosteloos uw geschil of mail uw stukken naar administratie@groenehartjuristen.nl. Uw stukken zijn vertrouwelijk en worden ook zo door ons behandeld in onze beveiligde omgeving. Op het moment dat u geen gebruik maakt van rechtshulp vernietigen wij uw stukken. Wilt u hier meer over weten? Bekijk dan ons privacybeleid.
Schakel Groene Hart Juristen direct in.