Als u een abonnement opzeggen wilt, dan moet er goed gekeken worden naar de duur van het abonnement. Heeft u bij ondertekening een bepaalde periode afgesproken, dan is het pas mogelijk om na deze datum te stoppen. Heeft u vooraf geen vaste einddatum afgesproken, dan is het opzeggen vaak wel mogelijk, maar geldt er een opzegtermijn.
We zien veel uiteenlopende gevallen voorbij komen bij ons kantoor, maar dit zijn toch wel de meestgestelde vragen aan onze juristen:
Vaak gaan de hulpvragen van onze klanten over diensten als Netflix, KPN, Ziggo, de sportschool, Vodafone of Tele2. Uiteraard kunnen we u helpen met het opzeggen van uw abonnement of lidmaatschap, dus neem direct contact met ons op. Hoe sneller, hoe beter.
In de wet staat dat u op dezelfde manier zou moeten kunnen opzeggen als dat u het abonnement heeft afgesloten. Waar u ook voor kiest: vraag altijd om een bevestiging per post of per e-mail, zodat u later niet voor nare verrassingen komt te staan.
Houd er rekening mee dat u vrijwel altijd een opzegtermijn heeft, maar meestal is die niet langer dan 1 maand. In sommige gevallen kan dit echter wel langer zijn, dus overleg dit met uw jurist. Heeft u een vaste abonnementsperiode afgesproken, dan is de kans klein dat u hier vanaf komt, maar vragen staat natuurlijk vrij. Soms maken bedrijven een coulante beslissing, waardoor u een gelukje heeft.
Om uw zaak goed te kunnen beoordelen vragen wij u om de stukken toe te sturen, zodat wij u een passend voorstel kunnen doen. Wij kijken naar uw zaak en geven u een prijsopgaaf, zodat u nooit voor onverwachte kosten voor een specialist komt te staan.
Breng ons op de hoogte via Meld kosteloos uw geschil of mail uw stukken naar administratie@groenehartjuristen.nl. Uw stukken zijn vertrouwelijk en worden ook zo door ons behandeld in onze beveiligde omgeving. Op het moment dat u geen gebruik maakt van rechtshulp vernietigen wij uw stukken. Wilt u hier meer over weten? Bekijk dan ons privacybeleid.
Schakel Groene Hart Juristen direct in.